Kirjoituksia kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä. Pääasiassa urheilua, mutta myös joskus ajankohtaisia
asioita, politiikkaa, pohdintaa, haukkuja, kehuja jne. jne. ONNEKSI ON JALKAPALLO!

torstai 16. maaliskuuta 2017

Kuntavaali on henkilövaali

Olen nyt jo kolmatta kertaa ehdokkaana kuntavaaleissa Paraisilla. Olen aina ollut sitä mieltä, että kuntavaalit ovat ehdottomasti henkilövaali, enkä siitä syystä oikein ymmärrä, miksi aina välillä puoluepolitiikka korostuu jopa liikaakin. Käsittääkseni valtuustossa käsitellään meille kuntalaisille tärkeitä asioita ja tehdään työtä kuntalaisten parhaaksi. Siksi olen välillä ihmetellyt kovastikin näitä puolueiden välisiä kiistoja.

Olen toiminut kahteen eri otteeseen Paraisten kulttuurilautakunnassa ja olen erittäin tyytyväinen lautakunnan toimintaan, sillä siellä en ole kertaakaan törmännyt politikointiin. Toki aina emme ole olleet asioista samaa mieltä, mutta pääasiassa olemme päässeet yhteisymmärrykseen helpolla. Tämän viimeisen neljän vuoden jakson aikana olen ollut ainoastaan pettynyt siihen, että määrätyissä asioissa olemme joutuneet tinkimään. Ja nyt puhun tietysti rahasta.

Parainen on hyvä paikka asua. Muualta kauan sitten muuttaneena olen sen näiden vuosien aikana huomannut. Paraisten kunnallispolitiikkaa vaivaa kuitenkin jonkinlainen riitaisuus ja välillä päätöksiä vastustetaan vain siitä syystä, että kaveri ei saisi asiasta kunniaa tai sitten noudatetaan jonkinasteista ryhmäkuria. Olen sitä mieltä, että ryhmäkurin saisi heittää roskakoriin. Toimitaan mieluummin yhteistyössä hyvän asian puolesta.

Paraisten päätöstentekoon täytyisi saada myös enemmän avoimuutta. Ja kaupungin asiat pitäisi saada paremmin kuntalaisten tietoon. Tässä meillä on paljon parantamisen varaa – valitettavasti. Parainen tarvitsee myös uusia asukkaita. Sen ymmärtävät ja tietävät kaikki. Ja nimenomaan lapsiperheitä. Heille Paraisista täytyy tehdä houkutteleva paikka muuttaa – ja ilman kielirajoja.

Urheilun ammattilaisena ja PUNTin hallituksen jäsenenä tietysti liikuntaan liittyvät asiat ovat sydäntäni lähellä ja onkin aivan loistavaa, että Piffen on saanut rakennettua kaupunkiin upean PIF Centerin. Tästä syystä Kokoomuksen vaaliteema siitä, että kaupunki käynnistää selvityksen, miten jokaiselle lapselle ja nuorelle taattaisiin mahdollisuus vähintään yhteen harrastukseen, on hyvä ehdotus. Tämä selvitys kannattaa tehdä pikaisesti.

Niinkuin alussa mainitsen, kuntavaalit ovat nimenomaan henkilövaali. Äänestämistä miettiessä kannattaa siis unohtaa puoluepolitiikka ja äänestää mielestään oikeaa ihmistä asioita hoitamaan, ehkäpä juuri sotiutumaton ehdokas on hyvä ehdokas.

Olen sitoutumattomana ehdokkaana Paraisilla numerolla 11. Saa äänestää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti